Kjøp & betaling
Parter
Selger: Flintware AS / Vestre vei 21, 1397 Nesøya / Org. nr: 918 540 644 / Telefon: 91 83 95 83 / nettbutikk@brinjakeramikk.no
Kjøper: Personen som foretar bestillingen. Ved salg til næringsdrivende gjelder kjøpslovens regler
Personopplysninger
For å handle på brinjakeramikk.no må du registrere deg som kunde i nettbutikken. Opplysningene skal kun brukes internt. Vi videresender eller selger ikke personopplysninger til tredjepart.
Bestilling
For å handle på brinjakeramikk.no må du ha fylt 18 år. Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. Kjøperen har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.
Når brinjakeramikk.no mottar bestilling får kjøperen automatisk en ordrebekreftelse til sin e-post adresse. Det er kjøperens ansvar å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
Priser
Alle prisene er inkludert merverdiavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.
Salgsforbehold
Levering & bytterett
Levering
Kjøperen er selv ansvarlig for å hente bestillingen på valgt hentested innen fristen.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at hen har oppdaget den, gi selgeren melding om at hen vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.
Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.
Angrerett
Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til
Kjøperen må gi
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert til
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake så raskt som mulig, innen rimelig tid.
Tvist
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.